tisdag 30 november 2010

Litet minialbum del 4

Sid 6-7... De här är inga nya stämplar men de är så fina att de fick hänga med ändå! Här är det distresser på akvarellpapper igen. De små vättarna maskade jag innan jag stämplade ramen. Ramen är en av mina absoluta favoritstämplar! Järnek heter den. Ni som sett min lilla video vet redan det här men om det kikar in nån ny så kan jag berätta att den kommer från Slöjddetaljer och finns omonterad på Pysselskafferiet. Jag har stämplat den med peeled paint DI och sen fyllt i bladen med pensel genom att dra in färg från kanterna... Busenkelt sätt att göra den lite fylligare. Sen är det lite stickles på båda sidorna. Star Dust på den vänstra och Burgundy som bär och en brun, som jag helt tappade namnet på nu, på dem högra bilden.


Page 6-7 ... These are no new stamps but they are so cute that they fitted in here anyway! Here I used distress ink on watercolor paper. I masked the small gnomes before I stamped the frame. The frame is one of my favorite stamps!Those of you who have seen my little Youtube video already know this but if theres someone new here, I can tell you that it comes from Slöjddetaljer in Sweden and are sold unmounted on Pysselskafferiet. I have stamped it with Peeled Paint DI and then filled in the leaves with brush, drag the color from the edges ... A really easy way to make it a little fuller.Then it's a little stickles on both sides. Star Dust on the left and Burgundy on the berries and a brown stickles, which I completely lost my name now, all around the right image.

5 kommentarer:

  1. Så fint minialbum du gjort!!

    Tror bestämt att jag hittat den bortsprungna snögubbe-tagen med! ;-) Kommenterade under där jag hittade honom... hihi.

    SvaraRadera
  2. Jätte fina grejor som vanligt. Har du börjat på nått "ego" album än?
    Jag ska You tuba ett nytt album nån gång den här veckan tror jag, dock ej ego denna gång : )

    SvaraRadera
  3. Åh så söta kort. Gillar vättestämplen. Underbar.
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Förlåt, jag menar ju sidor !!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails