söndag 3 april 2011

Jag gillar olika!

Card no. 1! 
It's a regular card base, I really enjoy doing one layer cards... I have used stamps from Tim Holtz ( the wings), Inkadinkadoo ( background) and Kenny K. Everything is stamped, distressed and colored with Distress ink ( the girl is stamped with Versa Fine). I embossed the title with a fine detail embossing powder. 

Det är helt vanlig kortbas som jag har stämplat på. Jag älskar att skapa i ett lager! Det är stämplar från Tim Holtz ( vingarna bakom bruden), Inkadinkadoo (bakgrunden) och Kenny K. Allt är stämplat, färglagt och distressat med Distress Ink. Jag embossade titeln med ett fint svart embossingpulver.
She is mounted with some foam dots... Hon är monterad med 3-d kuddar...

The inside is as grungy as the front of course... I painted a layer of  Rock candy crackle paint over the  skull w wings and embossed the drumset.

Insidan är lika skitig som framsidan såklart... Jag kletade ett lager Rock candy Crackle Paint över döskallen m vingar och embossade trumsetet.

The back is black! ;) I stamped the guitar w Fired brick DI and embossed it w clear EP... Then I distressed the whole thing w Black soot.

Gitarren är stämplad med Fired Brick och embossad med clear embossingpulver. Sen distressade jag allt med Black soot.
Card no 2
A simple B-day card... Not much to say.

Ett enkelt grattiskort... Inte så mycket att orda om det.

A simple inside with patterned paper and a little bling.
En enkel insida med mönsterpapper och lite bling. 

A paperbag!

I have stamped directly on the paper bag with Vintage Photo DI. The frames are distressed w Walnut Stain and Vintage Photo. I stamped the sentence w walnut stain and clear embossed it. And last i tied a organza ribbon on top.

Jag har stämplat bakgrunden direkt på påsen med Vintage Photo. Ramarna är distressade med Walnut stain och Vintage photo. Glad påsk stämplade jag med walnut stain och embossade med clear. Längst upp sitter ett organzaband genom två hål.

I stamped some cute birds and butterflies with Antique Linen to fill the space...
Jag stämplade lite gulliga fåglar och fjärilar med Antique Linen för att fylla ut lite...

That's it for now... Hope you enjoyed it!

8 kommentarer:

  1. Wow!!! Det första kortet är superläckert!!!! Riktigt fräckt med det röda och svarta!
    Kort nr2 är riktigt fint i sin "rena enkelhet" *lol*
    Och jättefin påse!!

    SvaraRadera
  2. Heeeej vännen!
    Vad kul att du är på G igen....hoppas du mår bättre nu!

    Vilka tokhäftiga kort, och vad kul att alla är helt olika. Det visar ju din kunskap att hantera alla möjliga stilar :)
    Den Kenny K bruden, är det stämpel eller kan du skriva ut dom? Jag köpte en digistämpel men min patron var tyvärr inte vattenfast så jag kan inte använda den :( dom är ju bara såå jäkla gryma!!

    Ha det gott min vän!
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  3. Lotta: Det är gummistämpel! Jag har två som jag köpte, eeehhh nånstans, när jag var på mässan i Karlstad. Återkommer när jag minns var. Fast du får ju låna när du vill förstås! Sååå roliga att färglägga oxå, fast lite pilligt för det är så mycket detaljer. Du skulle göra det så fint!

    Kram

    SvaraRadera
  4. inte illa...tre fina på rad!
    coolt stilrent och läcker vintage :-)

    SvaraRadera
  5. WOW, YOU ROCK GIRL!
    Vilka underbara kort allihopa!
    Jag är ju helt såld på Kenny K just nu och ditt kort var ju urhäftigt!!!!
    Härligt att du är på G igen!
    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!

    Vad ska man säga, du är supergrym tjejen! ;)

    Roligt att kika förbi hos dig nu då det var ett tag sedan. Jag har just uppdaterat min blogg oxå med steampunk tavlor.

    Sen undrar jag oxå om jag får tillgång till din blogg med dina innersta tankar?

    Hadet bäst vännen, kramar Ulrica

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails