söndag 5 september 2010

Gårdagens julkort

Det här blev ganska stort, 18 x 14 cm tror jag. Helt enkelt för att jag inte orkade skära ner CS:n. Jag hade en bit som var 30 x 18... Det är ett omlottkort som jag har fäst med lite självhäftande kardborre bakom tomtebilden. Snöflingorna är vitembossade, tomten är stämplad med Versa Fine och målad med distresser. Lite röd stickles i kransen på huvudet gjorde det komplett på nåt sätt. Fast det syns ju såklart inte på bilden. En hjärtbrad som håller fast bandet med stjärnan... Allt är distressat med Forest Moss och Vintage Photo.


På den inre fliken stod det 24 som jag la lite Glossy Accents på så det liksom poppar upp lite. Det var finare i tanken än det blev på riktigt men, äh, nu är det som det är. Det är även det som är anledningen till att jag fotade idag istället. Det tog ju en evighet att torka när det var så mycket!


Insidan hade jag lite problem med, det blev svårt att få ihop kortet på nåt sätt. Men jag gjorde en ficka av lite spill och satte dit en tag. Pappret började ta slut så biten till höger sitter åt fel håll. Så fick det bli. Jag stansade ut God Jul från vanligt akvarellpapper och färgade in med Fired Brick, sen Glossy Accents på det. Alfabetet är Tim Holtz' Vintage Market, love it! Snöflingorna är stämplade med guldfärgad paint dabber.

Tagen är givetvis också distressad, som allt annat. Snögubben stämplade jag med Watermark dyna och vitembossade. Den är stämplad på ett ljusgrått cs. Samma tema med brad och charms. "Made with love", står det på hjärtat.

Baksidan blev enkel med en liten skylt men min stämpel på. Distressade hela med Antique Linen och den runt om med Forest Moss och Vintage Photo... Bakgrundspappret är distressat som övriga bakgrundspapper. Jag har inte distressat kortbasen eftersom jag ville ha den kontrasten.

Ja, det var allt för nu... Vi får se vem som får det kortet, man vet aldrig! ;)

2 kommentarer:

  1. Du jobbar på ser jag. Snart blir det shopping igen:-)...lite kvar bara.
    Du är så duktig.
    Ha en härlig vecka!
    Kram♥ Stina

    SvaraRadera
  2. Underbara kort du gör :)
    Duundrade om min stickls förvaring. Det är egentligen en butiksdisplay för pearl makers.
    Hälsningar
    Helena landstoken

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails