torsdag 21 oktober 2010

Bilder bilder bilder...

Ok, här kommer det som är färdigt... Jag har äntligen fått tummen ur och fotat lite.

Småtags med julkänsla ( förutom den med rosen, men jag ska nog få den lite julig med till slut). Dessa gjorde jag som teknikprover på Distresskvällen på Pysselskafferiet förrförra måndagen.

Från vänster:
1. Sämplat med akrylfärg i guldmetallic och sedan distressat i olika färger ( kommer inte ihåg vilka, sorry) Duttade sen lite röd Stickles på bären för att få lite liv i kransen.
2. Stämplat med DI Aged Mahogany och sedan Perfect Pearl Guld över det.
3. Stämplat med olika DI refiller som jag droppat på en tvättservett för att få till en egen stämpeldyna.
4. Stämplat med akrylfärg pärlbas som egentligen ska blandas med annan färg, den är väldigt diskret och syns bara ur vissa vinklar, sen distressat med Victorian Velvet och Peeled Paint.
5. Färgade in tagen med Faded Jeans som jag tryckte ut direkt på underlaget, sprayade vatten och sen duttade tagen i tills jag blev nöjd med färgen. Det ger en skön vattenfärgsbakgrund. Stämplade sen med akrylfärg guld, eller om jag gjorde det innan kanske (?!)...

Allt material finns att köpa på Pysselsafferiet för den som är intresserad... :)


En liten låda som jag gjort av Graphic 45's julpapper. Jag har använt papper från 8"-blocket. Jag älskade det här pappret med tomten, men det går liksom inte att klippa i så det blir bra till kort tycker jag så det fick bli ett lock... Jag fick en snutt över från botten som jag gjorde den där grunkan under blomman av. Det var mycket vikning, tur att jag har en Scor-Pal. Love it! Skelettbladet till vänster har jag färgat in med Dusty Concord, väääldigt försiktigt duttande annars går det sönder, så det skulle matcha asken. Lite Stickles och pärlor gjorde den komplett!


Småtags... Så himla kul att göra! Det går ju så fort!


T.v. har jag gjort en tag i rosa, babyblå och lite turkost. Fick i uppdrag av Stina att göra nåt av de fina snöflingorna. De hade lite skumma färger så jag fick verkligen tänka till. Julstämpeln är embossan med hologram silver. Det syns givetvis inte men det blev urläckert i verkligheten.
T.h. Har jag stämplat med vit stämpeldyna och sedan embossat med clear för att få den där mjuka vita känslan. Det blir lite för skarpt om man embossar med vitt ibland kan jag tycka. Sen är det distressat och utstansat med en Tim Holtz On the edge die. Satte lite halvpärlor i vinrött för att matcha den lilla blomman och bandet. Blomma och band är från en stuvbit som blev över från min balklänning. Den tygbiten har legat bland mina handdukar av nån märklig anledning sen -96... Nu fick jag användning för det. Jag kommer visa hur jag gör dessa blommor på måndag kväll (25/10) på Pysseskafferiet, det blir mer än det också givetvis...


Alla dessa finns att klämma och känna på hos Stina en stund framöver om ni har vägarna förbi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails